نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
درآمد حیرت انگیز یووه از فروش های تابستانی اش

درآمد حیرت انگیز یووه از فروش های تابستانی اش

 

جمع و تفریق‌های مالی حاصل از معادلات اقتصادی یوونتوس در بخش خروجی‌های این باشگاه می‌تواند در هفته‌های پیش‌رو تراز و برآیند مثبتی برای این تیم داشته باشد. Gazzetta در گزاشی مفصل با اشاره به فهرست اولیه بازیکنانی که به نظر می‌رسد بانوی‌پیر در صورت رسیدن پیشنهاداتی قابل‌توجه حاضر به مذاکره بر سر انتقال آنها است، از سود حدوداً 200 میلیون یورویی بیانکونری در صورت تحقق تمام پروژه‌های خروجی‌اش خبر داده است. رقمی که با توجه به 100 میلیون یورویی که در یک ماه گذشته از طریق انتقال برخی از بازیکنان کمتر سرشناس به حساب این تیم ریخته شده، یوونتوس را به عدد حیرت‌انگیز 300 میلیون یورو می‌رساند.

 

در صدر لیست خروجی‌های یووه، گونزالو هیگواین حضور دارد. مهاجم پر مناقشه‌ای که داستان حضور او در این تیم تا حضورش در نخستین جلسه تمرینی پیش‌فصلِ یووه در روز چهارشنبه حاشیه‌های فراوانی را برای او به همراه داشته است. با اینکه پائولو فونسه‌کا و جانلوکا پتراکی (سرمربی و مدیر جدید رم) بر جذب او متفق‌القول هستند اما ال‌پیپیتا هنوز سرسختانه به ترک تورین واکنش نشان می‌دهد و حاضر نیست به همین راحتی با بانوی‌پیر وداع کند. پیشنهاد 40 میلیون یورویی جالوروسی و البته باشگاه وستهام یونایتد، در صورت دست برداشتن او از اصرار عجیبش، می‌تواند روند انتقال او از تورین به پایتخت ایتالیا یا انگلستان را هموار سازد.

 

 

ژائو کانسلو دومین گزینه محتمل یووه در مسیر خروج از این باشگاه است. مدافع پرتغالی یووه که هواخواه پر و پا قرصی مثل پپ گواردیولا را پشت سر خود می‌بیند در صورتی که من‌سیتی در روزهای آتی پیشنهاد رسمی‌اش را به یوونتوس ارسال کند می‌تواند چمدان‌هایش را به مقصد منچستر ببندد. با این حال آبی‌ها می‌دانند که فابیو پاراتیچی در تماس‌های اولیه بر پرداخت 60 میلیون یورو تأکید کرده است؛ مبلغی که شاید با مقداری چانه‌زنی بتوان اندکی از آن کاست.

 

 

اما ویترین خروجی‌های یوونتوس به همین دو چهره محدود نمی‌شوند. دست‌کم 5 گزینه دیگر نیز نامشان در میان نامزدهای خروجی به چشم می‌خورد؛ از ماتیا پرین، مارکو پیاتسا و ماریو مانژوکیچ گرفته تا بلیز متوئیدی و سامی خدیرا. شاید سرنوشت برخی از اسامی یاد شده همچنان با حضور در یوونتوس رقم بخورد اما آنها گزینه‌های فعال‌شده‌ بیانکونری در بازار نقل و انتقالات تابستانی به حساب می‌آیند.
ماتیا پرین در حالیکه با بازگشت اسطوره‌ای که قرار بود نقشی از او را در یووه رقم بزند چاره‌ای جز پیوستن به تیمی جدید ندارد، باشگاه‌های متعددی را پیرامون خود می‌بیند. از بنفیکا و پورتو تا فیورنتینا، میلان و البته رم. ماتیا با پرداخت عددی نه‌چندان دردسرساز (15 میلیون یورو) می‌تواند به راحتی دروازه‌بان یکی از تیم‌های خواهانش شود.
مانژو در این بین وضعیت به مراتب بهتری دارد. او که علی‌الحساب دورتمند و بایرن را پیش‌روی خود می‌بیند، در انتخاب تیم آینده‌اش کاملاً اختیار نظر دارد. او می‌تواند با 15 میلیون یکی از دو مسیر دورتمند یا مونیخ را برای رفتن برگزیند.

 

 

آژاکس و اورتون دو باشگاه دست‌ به نقدی هستند که در انتظار تصمیم یوونتوس برای مویس کین هستند. هرچند یووه خواستار حداقل 40 میلیون یورو برای رضایت دادن به خروج ستاره جوانش است اما آژاکس نیز با یادآوری ماتیاس ده‌لیخت و عقب‌‎نشینی از سخت‌گیری‌های ابتدایی‌اش بر سر راه انتقال این بازیکن، توقع دارد یووه نیز با 35 میلیون حاضر به توافق بر سر ستاره نوظهور فوتبال ایتالیا شود.
اما دیگر بازیکنی که پس از 4 فصل همراهی با یووه احتمال جدایی‌اش با بیانکونری محتمل است، سامی خدیرا است. او که از باشگاه فنرباغچه ترکیه تا ناپولی پیشنهاداتی جدی دارد، در صورت صلاحدید ساری می‌تواند با رقمی در حدود 15 میلیون یورو یوونتوس را ترک کند. بازیکن آلمانی و 32 ساله یووه البته در دو سال اخیر پیشنهادات مصرانه‌ای را نیز از لیگ MLS در ایالات متحده آمریکا داشته و بعید نیست با زدن قید بازی در اروپا عازم غرب وحشی شود.

 

 

در بخش انتهایی فهرست خروجی‌های یووه نیز متوئیدی و پیاتسا حضور دارند؛ بازیکنانی که بعید است در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن با ارقامی بیش از 15 میلیون یورو، در بازار خریدار داشته باشند. هافبک و وینگر فرانسوی و کرواتی که در کنار شایعه رفتن‌شان از یووه، زمزمه‌هایی نیز در خصوص ادامه همکاری‌شان با بانوی‌پیر شنیده می‌شود.

 

خروجی‌های یووه هرچند با قطعی شدن ماندن پائولو دیبالا و داگلاس کاستا از کهکشانی شدن کمی فاصله گرفته اما همچنان می‌تواند درآمد بسیار خوبی را در این تابستان برای باشگاه داشته باشد. این در حالی است که یووه تاکنون با قطعی کردن قرارداد برخی از بازیکنان قرضی و یا فروش شماری از چهره‌های دیگرش بیش از 100 میلیون یورو تا همین‌جا درآمدزایی کرده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: